Saturday, April 29, 2006

Kering poket atau iktiraf Israel?

Siapa sebenarnya yang memberi dana selama ini ?
"While we are the major donor ... we are not the major source of finance for the Palestinian Authority,"
Baca sendirilah...

Bila kita nak ikut jejak mereka?

Austrian Muslims have launched a fund-raising campaign for the Palestinian people worst hit by international aid freeze as Arab donations continued to help the Palestinian Authority survive the financial crunch.
Baca sendirilah...

Biar duit tue betul-betul sampai... nie berita 23 April
"The Arab League will soon transfer $71 millions to the Palestinian Authority through banks,"
.Baca sendirilah...

25 April.Poket kering.PM Palestin merayu bantuan kewangan.Masuk poket Presiden pun takpelah dulu..
In a move that could help ease the crisis, Abdel-Razek said the government would not object to funneling all foreign funds through the office of President Abbas.
Baca sendirilah...

Bukan senang nak urus negara. Rakyat palestin ketika mengundi Hamas, mereka mengharapkan Hamas mampu mengubah sedikit sebanyak kehidupan mereka. Namun sebaliknya berlaku, Hamas diboikot oleh dunia dan bantuan kewangan kepada Authoriti Palestin diberhentikan kecuali Hamas mengiktiraf Israel sebagai negara.
Hamas tidak menang dengan revolusi tetapi menang dengan pilihanraya demokrasi. Namun itu semua bukan persoalannya. Yang pasti bagi Amerika dan sekutunya, iktiraf Israel bantuan kewangan tiba...
Negara yang pertama umum akan memberi bantuan bukan jiran-jiran Palestin, tetapi Iran. Hhmm.. Malaysia tak tahu bila nak bagi bantuan. Rasanya tak bagi kot... sebab Malaysia pun dah takde duit. Kalau tak.. takkan minyak naik.
Kita lihat perkembangan 2-3 bulan akan datang. Bagaimana reaksi masyarakat dunia.
Firman Allah:
"Nescaya akan (kami) uji akan kamu dengan sesuatu daripada ketakutan, kelaparan, kekurangan harta, jiwa dan buah-buahan. Dan berilah khabar gembira bagi orang-orang yang bersabar"

Setakat ini rakyat Palestin telah diuji dengan Allah dengan ketakutan terhadap musuh. Namun, alhamdulillah.. sekarang bukan rakyat Palestin yang takut tapi orang Israel yang takut. Maka, seterusnya pula dengan kelaparan. Jika mereka bersabar... maka kemenangan semakin hampir dan kiamat semakin dekat. Maka kepungan ekonomi itu sememangnya syarat kepada kemenangan. InsyaAllah.


Hadith nabi kata.. bila akhir zaman, orang Yahudi akan terkepung dan dibunuh oleh umat Islam. Dulu, pelik juga nak faham... tapi bila Israel terbentuk, maka makin nampak kebenaran hadith nabi. Rupanya-rupanya orang yahudi memang akan berkumpul kat satu tempat. Tapi... bagaimana boleh terkepung. Mushkil lagi... tapi bila tengok Israel bina tembok tinggi, maka makin nampak kebenaran. Rupanya-rupanya orang yahudi yang mengepung diri mereka sendiri dengan untuk mengelak serangan bom berani mati... Sodaqa Nabi Sallahualaihi wa Salam. Jadi... dah dekat lah yer. Palestin baru dijajah sekitar 50 tahun oleh yahudi.. Dulu dijajah beratus-ratus tahun oleh Kristian semasa zaman perang salib sebelum dibebaskan oleh Solehuddin al-Ayubi. Renung-renungkanlah...dah dekat rupanya.

Schistosoma_malayi



Baca penuh...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home