Monday, April 17, 2006

Preface..

Membuang masa membaca blog-blog manusia di internet barangkali adalah antara perkara yang sia-sia, namun disebalik kekeruhan itu tetap ada kejernihan. Begitu jua blog-blog yang bersepah dalam internet. Jika dikuis-kuis, disaring-saring, ditapis-tapis, begitu banyak idea-idea dan istinbat aqli yang jarang ditemui dalam buku-buku akademik yang biarpun setebal buku telepon.
Mata pena@keyboard pada zaman IT ini merupakan medium paling berkesan untuk mencurahkan luahan hati samaada berbentuk kejian, pujian, mahupun kritikan yang membina. Kadangkala apa yang terpapar daripada blog itu hanyalah merupakan copy and paste hasil copyright orang lain, lalu dimuatkan dan dimake-up dengan tajuk yang menarik ataupun catatan diari sejak bangun tidur sampai malam. Blog sebegini tiada tempat dihati kami melainkan menjadi "lauk" untuk dikritik sehabis-habisnya.
Tujuan blog ini ditulis bukan semata-mata menjadi tempat buangan idea-idea yang tidak up to date tetapi adalah blog untuk menjadi filter agar yang lahir ialah luahan-luahan hati yang berupa impian, cita-cita dan matlamat untuk melihat ummat ini bersatu.

Schistosoma_malayi

0 Comments:

<< Home